ژان کلود النا پدر عطرسازی جهان

ژان کلود النا
امتیاز بدهید

حتما شنیده اید که می گویند پروفسور حسابی پدر علم فیزیک ایران بود یا دکتر سمیعی پدر تخصص مغزواعصاب در جهان است.در این مقاله می خواهم پدر علم عطرسازی، ژان کلود النا را معرفی کنم.

ژان کلود النا

ژان کلود النا که ملقب به ساحر رایحه ها هستند،در شهر گراس فرانسه که مبدا عطارسازان معروف و صنعت عطر است به دنیا آمد.از همان دوران کودکی به کمک مادربزرگش می رفت تا گل های یاسمن را بچیند و به عطاری ها بفروشد.می توان گفت که عطرسازی شغلی بود که از پدرش به ارث برده چون خانواده او نسل اندرنسل عطرساز یا عطرفروش بودند.

به جرات می توان گفت که النا از بهترین عطرسازان(بینی)دنیاست.در صنعت امروز ادکلن کمتر کسی را می توان یافت که به پای استادانی چون ژان کلود النا،دومینیک روپیون و جدیدا لوییس ترنر برسند.

بیشتر بدانید

معرفی عطرساز:لوییس ترنر از پزشکی تا عطرسازی

ورود به صنعت عطر

ژان کلود النا از سن ۱۷سالگی وارد دنیای پر پیچ و خم رایحه ها شدند و در سال ۱۹۶۸ دانش آموز برتر دانشکده جیوادان شد که یکی از کارخانه های قدیمی تولید عطر در ژنو بوده و هنوز هم هست.ژان خودش می گوید که بسیار تحت تاثیر ادموند رودنیتسکا(عطار فقید فرانسوی)قرار گرفته است.

شما می توانید فقط با ثبت ایمیل خود در سایت علاوه بر تخفیف در خرید اول از تخفیفات هفتگی عطرپیچ هم آگاه شوید.

پس از آن راه های موفقیت خود را به سرعت طی کرد بطوری که در سال۱۹۸۳بعنوان یکی از بهترین عطرسازان شرکت جیوادان معرفی شد.از آن سال تا به الان با شرکت های بزرگی همچون آرمانی،بولگاری،کارتیر،سیسلی و…کار کرده است اما از سال ۲۰۰۳تا به الان طراح عطر اصلی کمپانی سلطنتی هرمس بوده.

شاهکار ها

از شاهکار های ژان کلود النا این مرد هنرمند می توان به تق هرمس و ویاچ هرمس اشاره کرد.بخصوص تق هرمس که از زمان ورودش به حوزه عطروادکلن تا به امروز از برترین های مردانه درسال انتخاب می شود.در سایت معتبر فرگرانتیکا تعداد تولیدات ژان کلود النا ۱۱۷عدد اسانس نوشته شده است.

نوشته ها

جان کلود النا به غیر از تولید عطرواسانس به نویسندگی در مورد رایحه ها هم مشغول است،بطوری که علاوه بر مقالاتی که هر ساله می نویسد چند کتاب هم در این رابطه منتشر کرده است که یکی از آن ها کتاب خاطرات یک بینی(عطرساز) است.

جان کلود النا:

عطر شعری از حافظه است و مهمترین کار ایجاد عطر در ذهن است.

منبع

https://www.fragrantica.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *