۹ راز استفاده از عطر

fact perfume
امتیاز بدهید

نکات استفاده از عطر و ادکلن وجود دارد که دانستن آنها هم جالب خواهد بود هم مفید و مؤثر برای استفاده بهینه از عطر.

امروزه عطر به محصولی تبدیل‌شده است که چنان در مراسم روزمره ما جای گرفته که قبل از بیرون آمدن از در، اگر عطر نزنیم فکر می‌کنیم انگار یکی از لباس‌هایمان را نپوشیدیم و شاید برهنه باشیم.

چه کسی عاشق بویایی خارق‌العاده نیست؟ آیا کسی هست که از بوی خوب، آرامش نگیرد و لذت نبرد؟

این سؤالات جواب ساده‌ای دارند. هر شخصی دوست دارد بوی خوبی از وی به مشام خودش و بقیه برسد. این امر علاوه بر خوشایند بقیه بر روی اعتمادبه‌نفس شخص هم تأثیر دارد.

اما بهتر است بدانید موارد مهم‌تری از بوی عطر و رایحه آن نیز وجود دارد که اگر بدانید می‌توانید بهترین استفاده را از عطر ببرید.

در این مقاله ما به نکات مهم در مورد عطر و ادکلن اشاره می‌کنیم که خیلی کاربردی و گاها حیرت آور است. با ما تا انتها همراه باشید.

۱- مرطوب کردن محلی که می‌خواهید عطر بزنید.

مرطوب کردن قبل از عطر زدن یک امر ضروری است.

قبل از استفاده از هر نوع عطر، لوسیون یا کرم موردعلاقه خود را بگیرید و به‌درستی محل را مرطوب کنید.

هنگامی‌که عطر روی پوست مرطوب قرار می‌گیرد به خوبی پخش می‌شود و پوست مرطوب مدت‌زمان بیشتری رایحه را حفظ می‌کند.

اگر لوسیون یا کرم ندارید، می‌توانید پنبه یا دستمالی را خیس کرده و بر روی محلی که می‌خواهید عطر بزنید بکشید. بخصوص مرطوب کردن زیر گردن بسیار مؤثر است.

۲- عطر را بر روی موهای خود نزنید.

عطر برای موهای شما خوب نیست.بیشتر ما عادت داریم عطر یا ادکلن را بر روی موهای خود نیز اسپری می‌کنیم. درحالی‌که این کار درستی نیست و ممکن است به موهای ما آسیب برساند.

بسیاری از عطرها حاوی الکل هستند که در صورت استفاده مکرر باعث خشکی مو می‌شوند.
دقت داشته باشید که ما نمی‌خواهیم برای داشتن یک بوی خوب، به خودمان آسیب برسانیم. ما رایحه و بوی خوب را درکنار سلامتی می‌خواهیم.

۳- بعد از زدن عطر و ادکلن بر روی مچ دست، دستانتان را روی‌هم نکشید.

اغلب ما عادت داریم عطر را به مچ دست می‌زنیم و بعدازآن دستمان را روی آن می‌کشیم.اگر عادت دارید پس از پاشیدن رایحه، مچ دستان خود را به یکدیگر بمالید، بلافاصله این عادت را برطرف کنید.

به‌طورمعمول، عطرها ترکیبی پیچیده از نت‌های بالا، نت‌های قلب و نت‌های پایه هستند. نت‌های بالایی ظریف‌تر و سریع محو می‌شوند، درحالی‌که نت‌های پایه ماندگار هستند. اصطکاک ناشی از مالش مچ دست شما باعث افزایش تعامل عطر با روغن‌های طبیعی پوست می‌شود که درنتیجه می‌تواند عطر را خراب کند.

۴- برای تست عطرهای مختلف، به بینی خود استراحت دهید.

مطمئناً همه ما به یاد داریم که برای خرید یک عطر خوب چه تلاش‌هایی که نکرده‌ایم و یا چقدر گشته‌ایم تا بتوانیم رایحه دلخواه خود را پیدا کنیم تازه اگر درنهایت موفق بوده و عطر دلخواهمان را پیداکرده باشیم.دلیلان چیزی نیست جز ازکارافتادن حس بویایی شما.

به بینی خود استراحت دهید.

هنگام آزمایش عطرهای جدید، از امتحان بیش از ۳ عدد پشت سر هم خودداری کنید. مخصوصاً اگر یکی از عطرهایی که تست می‌کنید عطر فارنهایت باشد. با بوی این عطر تمام حس بویایی شما سرشار از رایحه می‌شود.

اگر تصادفاً زیاد از حد خارج شوید، بینی شما در تمایز رایحه‌ها مشکل خواهد داشت و نمی‌توانید انتخاب خوبی داشته باشید.

اما اگر می‌خواهید عطرهای زیادی را تست کنید، راهی سریع برای پاک‌سازی مجاری بینی وجود دارد.
بو کردن قهوه که اکثر فروشگاه‌های عطر دارند گزینه خوبی است. اگر قهوه نبود یک تیکه از پارچه لباس خود را که بو ندارد، جلوی بینی خود گرفته و نفس عمیق بکشید.

خوردن آب، نفس عمیق کشیدن در فضای باز، بو کشیدن خاک و راه‌های دیگری نیز وجود دارد که تأثیر قهوه را ندارند.

۵- امروزه عطرها با رایحه واقعی گل‌ها تولید نمی‌شوند.

perfume fact 711x400 - 9 راز استفاده از عطر

امروزه عطرها با گل‌های واقعی ساخته نمی‌شوند. به دلیل تولید انبوه عطر و عدم دسترسی به حجم بالای گیاهان، استفاده از اسانس گل واقعی باید با رایحه‌های مصنوعی جایگزین شود.

این کار یک مزیت هم دارد. استفاده از رایحه‌های مصنوعی، طول ماندگاری عطرها را بیشتر کرده است. تاریخ انقضای یک عطر با رایحه طبیعی بسیار کوتاه‌تر از یک عطر با رایحه مصنوعی است.

اگر به یاد داشته باشید، در قدیم عطری وجود داشت به نام عطر حرم که بوی گل یاس می‌داد. این عطر تقریباً از رایحه طبیعی استفاده می‌کرد. این عطر درون شیشه با در بسته بیشتر از چند ماه دوام نمی‌آورد. ولی عطرهای امروزی تا ۳ سال تاریخ انقضا دارند.

۶- عطر باعث تغییر روحیه شما می‌شود.

happy perfume 711x400 - 9 راز استفاده از عطر

رایحه‌ها می‌توانند روحیه شما را تغییر دهند. تحقیقات نشان داده است که یک بوی مطبوع تند و شیرین سریع می‌تواند روحیه شما را بالا ببرد.

احساس خستگی می‌کنید؟ برای تقویت آرامش از عطری استفاده کنید که بوی اسطوخودوس در آن  باشد. همچنین رایحه عطرها و ادکلنهایی با نت اسطوخودوس برای بهبود خواب شبانه نیز بسیار مؤثر است.
قهوه امروز صبح شمارا بیدار نکرد و هنوز بی انرژی هستید؟ رایحه مرکبات باعث بیدار شدن حواس شما می‌شود. عطرهایی استفاده کنید که بوی مرکبات بدهند.

آیا سیگاری هستید و نمی‌خواهید بقیه متوجه این موضوع شوند؟ عطرهایی هستند که رایحه‌های چوبی دارند. مانند تام فورد عود وود. از آنها استفاده کنید و خیالتان راحت باشد.

همچنین استفاده از یک عطر خوب باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شما نیز خواهد شد.

۷- عطرهای مردانه فقط برای مردان نیست.

براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط وب‌سایت استایل کستر، عطرهای مردانه فقط مخصوص آقایان نیست، ولی عطرهای زنانه مخصوص زنان است.

یک سوم رایحه‌های مردانه فروخته‌شده توسط زنان استفاده می‌شود. این موضوع در تمام دنیا وجود دارد و در تمامی سنین نیز رایج است. استفاده از عطر مردانه برای زنان مشکل زیادی ندارد، ولی مردان از عطرهای زنانه نباید استفاده کنند. چون رایحه ملایم و تیز انها مخصوص بانوان است.

البته برخی از عطرها هستند که بدون جنسیت هستند و هم زنان و هم مردان می‌توانند از آنها استفاده کنند. مثل ادکلن هرمس وویاژ که هم آقایان استفاده می‌کنند و هم خانم‌ها

۸- یک عطر ازنظر دو نفر ممکن است بوی متفاوت بدهد.

عوامل مختلفی در رایحه‌ای که از یک عطر به مشام می‌رسد مؤثر است. مثل میزان رطوبت بدن، وجود مو بر روی پوست و حتی تغییرات هورمونی
وقتی عطر استفاده می‌شود، می‌تواند با مواد شیمیایی پوست شما ترکیب شود. عرق، محیط و حتی رژیم غذایی شما می‌تواند نقش بسزایی در بوی عطر شما نسبت به دوست شما داشته باشد.

در آزمایشی که در سال ۲۰۰۵ بر روی بیش از ۱۰۰ خانم انجام شد، مشاهده گردید که در دوران قاعدگی یا دوران حاملگی بوی عطر متفاوت‌تر است.

۹-استفاده از عطر بر روی نبض‌ها، رایحه عطر و ادکلن را بهبود می‌بخشد

perfume atrpich 711x400 - 9 راز استفاده از عطر

نکات مهم در مورد عطر بسیار است، ولی شاید مهم‌ترین آنها این موضوع رایج باشد: استفاده از عطر و ادکلن بر روی نبض استفاده از عطر بر روی نبض‌ها ریشه در فرهنگ انگلیس دارد.

اولین بار یک پزشک انگلیسی کشف کرد که ضربان نبض گردن باعث افزایش پخش بوی عطرها و ادکلن‌ها می‌شود. کم‌کم این باور بین عموم به وجود آمد که کلیه نبض‌های بدن باعث افزایش بویایی و پخش عطر می‌شود.

در ایران استفاده از عطر بخصوص عطر روغنی بر روی نبض مچ دست بسیار رایج است. علاوه بر این استفاده از عطر بر روی لباس کارایی مناسب را نداشته و ممکن است باعث ایجاد لکه بر روی لباس نیز بشود.

امیدواریم نکات مهم در مورد عطر و ادکلن که گفته شد، برای شما عزیزان مفید و جذاب بوده باشد.
همچنین شما می‌توانید بهترین ادکلن‌ها با ماندگاری بالا را از سایت خرید اینترنتی عطر  atrpich.com تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *