معرفی ۱۰ عطر زنانه که بانوان ایرانی را شیفته خود می کنند

عطر-زنانه
۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)

هدف مقاله

طبق تحقیقات حس بویایی زنان قوی‌تر از مردان است و در بانوان این حس ارتباط مستقیمی با عواطف دارد، پس اگر مردی بخواهد برای بانوی مورد علاقه‌اش هدیه‌ای مناسب بخرد قطعاً یکی از بهترین گزینه‌هایش خرید عطر است.
اما همانطور که گفتیم بویایی خانم‌ها بهتر از مردان است پس طبیعیست که خرید عطر برای خانم‌ها سخت‌تر باشد.
در این مقاله ما ۱۰ عطر زنانه با ذائقه و طبع‌های متفاوت را معرفی می‌کنیم تا بتوانیم بطور تخصصی برای هر خانمی با هر سلیقه‌ای گزینه‌ای مناسب پیشنهاد دهیم.

۱۰-ورساچه برایت کریستال

این عطر زنانه خنک و شیرین با رایحه‌ای گلی-میوه ای در سال ۲۰۰۶ توسط برند ایتالیایی ورساچه وارد بازار عطر شد. با بوی بسیار شیرینی که این عطر دارد معلوم می‌شود که آلبرتو موریلاس این اسانس را برای بانوانی با روحیه‌ای بسیار لطیف و خوش ذوق طراحی کرده است.

Versace Bright Crystal 1 439x400 - معرفی 10 عطر زنانه که بانوان ایرانی را شیفته خود می کنند

نت آغازین

با پخش این عطر در فضا شما ابتدا شاهد درخشش بوی میوه یوزو، انار و نت‌های آبی خواهید بود.

نت میانی

پس از مدتی تقریباً کوتاه نت میانی خود را نشان خواهد داد که ازترکیب نیلوفر آبی، گل صد تومانی و مگنولیا به وجود آمده است. در این نت شما بویی ملایم حس می‌کنید.

نت پایانی

وجود مشک، چوب ماهون و عنبر در نت پایانی این اسانس موجب می‌شود که ورساچ برایت کریستال ماندگاری و پخش بوی خوبی نسبت به غلظتش داشته باشد.

اما نکته بسیار مهمی که در استفاده از این عطر لازم است بدانید فصل استفاده عطر است. این عطر را بهتر است در فصول گرم استفاده کنید تا خنکی و سبکی این اسانس موجب شود کمی از گرما و سنگینی تابستان کاسته شود.
مشکل بزرگی که این عطر در کشور ما دارد وجود نسخه‌های تقلبی زیاد آن است که حتی تشخیص برخی از آن‌ها برای عطرفروشان هم دشوار است، به این دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که عطر روغنی ورساچ برایت کریستال را در حجم‌های دلخواهتان تهیه کنید.

تیم عطرپیچ به شما پیشنهاد می کند که قبل از هر خریدی فقط ایمیل خود را ثبت کنید تا در اولین خرید خود از تخفیفات ویژه ما بهره مند شوید.

۹-لانکوم ترزور میدنایت رز

این عطر زنانه با بوی شیرین و گرم خود بانوان خون گرم را مجذوب خود می کند.مید نایت رز در سال ۲۰۱۱ توسط برند فرانسوی لانکوم به بازار معرفی شد.نظر ها در مورد این عطر صفر یا صدی است یعنی یا خیلی عاشقش می شوید یا از آن متنفر خواهید شد.

اگر متوجه نمی شوید که منظور ما از نت و..چیست حتما این مطلب را بخوانید.

تاریخچه و امراز عجیب عطر

midnight rose lancome 393x400 - معرفی 10 عطر زنانه که بانوان ایرانی را شیفته خود می کنند

نت آغازین

با توجه به اسم این عطر تعجبی ندارد که در نت آغازین این اسانس نام گل رز را مشاهده کنیم.در کنار گل رز،تمشک نیز در نت اولیه این عطر به کار رفته است.

نت میانی

گل یاسمین،گل صد تومانی،برگ مو و فلفل صورتی تشکیل دهنده نت میانی این اسانس هستند.ترکیب این روایح پس از حدود ۲ ساعت از اولین اسپری به شما بویی گرم و کمی تند القا خواهد کرد.

نت پایانی

برتری اصلی میدنایت رز در نت پایانی است زیرا ترکیب وانیل،چوب سدر و مشک هم سنگینی خاصی به عطر اضافه می کند و هم ماندگاری و دوام خوبی به اسانس می بخشد.

این عطر را در فصل پاییز و زمستان استفاده کنید تا متوجه شوید که چرا این عطر هنوز هم از پرفروش ترین عطر های عطرپیچ است.

اگر می خواهید عطر اصل لانکوم ترزور میدنایت رز را در حجم های دلخواه خودتان تهیه کنید،بر روی نام عطر کلیک کنید.

۸-لالیک آمتیس

مگر میشود سخن از بهترین های عطر زنانه باشد ولی از برند لالیک عطری به میان نیاید.اسانس آمتیس در سال۲۰۰۷ توسط یکی از برترین عطرسازان چند دهه اخیر یعنی ناتالی لارسن فرمولاسیون شده و وارد بازار شد.این عطر بویی شیرین و نسبتا خنک دارد پس در همین جا متوجه می شویم که این رایحه مخصوص فصول گرم سال است.

نت آغازین

اگر لالیک آمتیس را روی پوستتان اسپری کنید،بلافاصله متوجه ترکیبی از بو های انگورسیاه،توت سیاه،زغال اخته،شاه توت وتوت فرنگی خواهید شد.قطعا می توانید حدس بزنید که این نت بویی شیرین دارد.

نت میانی

اگر عطر را به پوستتان زدید پس از حدود نیم ساعت و اگر به لباستان زدید پس از حدود یک ساعت نت میانی خود را آشکار می کند.گل یاسمین،فلفل،یلانگ یلانگ و گل رز تشکیل دهندگان نت میانی این عطر هستند.

نت پایانی

نت پایانی آماتیس هم از مشک،وانیل و نت های چوبی تشکیل شده است.اگر مقالات قبلی عطرپیچ را خوانده باشید حتما متوجه خواهید شد که مشک در نت پایانی موجب ماندگاری عطر می شود البته باید گفت که میزان مشک در نت پایانی کم است به همین دلیل لالیک آمیتیس ماندگاری نسبتا کمی دارد.

بیشتر بدانید

۱۰ عطر مردانه که هر مردی را شگفت زده می کند

۷-تام فورد بلک ارکید

برند تام فورد از آن دسته برند هایی است که معمولا کسی نمی تواند بطور کامل از محصولات آن متنفر باشد چون همیشه سعی می کند در هر محصولش به هر سلیقه ای احترام بگذارد.این عطر در سال۲۰۰۶ به خواسته شرکت تام فورد ولی به دست شرکت عطرسازی جیوادان ساخته شد.نظر ها در مورد طبع این عطر متفاوت است اما طبع غالب این اسانس گرم و شیرین است هر چند که برخی می گویند تلخی هم دارد اما من خود به شخصه در این عطر تلخی احساس نکردم.

tom ford black orchid 355x400 - معرفی 10 عطر زنانه که بانوان ایرانی را شیفته خود می کنند

نت آغازین

کلا عطر بلک ارکید نت های پیچیده ای دارد مثلا در همین نت آغازین ترکیب پرتقال ماندارین،یلانگ یلانگ،یاس،انگور سیاه،ترنج،گاردنیا یاسمنی،لیمو ترش و قارچ توبر بویی گرم و شیرین به وجود می آورد.

نت میانی

یاس،ارکیده،یلانگ یلانگ،لاله مردابی و ادویه جات معطر اعضا خانواده نت میانی این عطر هستند که البته باید گفت که عزو اصلی آن ارکیده است.

نت پایانی

نت پایانی که نقش بسیار مهمی را در شادابی عطر بازی می کند از کهربا،خس خس،چوب صندل سفید،روایح دودی،وانیل،شکلات و نعناع هندی ساخته شده است.هر چه از ماندگاری عطر بلک ارکید شنیده اید مربوط به این نت است.

تام فورد بلک ارکید را در فصول سرد سال استفاده کنید و از این محصول لاکچری لذت ببرید.

۶-ایفوریا زنانه

شرکت اسپانیایی کالوین کلین در سال ۲۰۰۵ بین سه عطرساز مشهور یعنی لوک دانگ،کارلوس بنایم و دومینیک روپیون همکاری برقرار کرد تا عطری به نام ایفوریا پدید بیاید.این اسانس بخاطر بوی خوشی که بلافاصله پس از اسپری کردن میدهد بسیار معروف شده است.این عطر زنانه ماندگاری خوبی نسبت به رقبای هم رده و هم طبع خود دارد.طبع ایفوریا زنانه شیرین و کمی گرم است.

Euphoria - معرفی 10 عطر زنانه که بانوان ایرانی را شیفته خود می کنند

نت آغازین

انار،هلو،نت های سبز،میوه گل ساعتی،تمشک و خرمالو تشکیل دهندگان نت آغازین این عطر منحصر به فرد است.این نت بویی شیرین و ترش دارد.

نت میانی

نت میانی که شیرینی بیشتری نسبت به نت آغازین دارد از گل نیلوفر و ارکیده و گلی به نام شامپاکا تشکیل شده است.

نت پایانی

بر اساس نظرسنجی ها در سایت فرگرانتیکا ایفوریا زنانه عطری سنگین است و این سنگینی به نت پایانی این عطر وابسته است زیرا استفاده از دو رایحه سنگین مانند مشک و عنبر کنار هم قطعا عطری سنگین می سازد.مشک،عنبر،گل بنفشه،چوب ماهون،نعناع هندی و وانیل تشکیل دهندگان نت پایانی این اسانس هستند.

عطرپیچ به شما توصیه می کند که اگر می خواهید به خانم محترمی عطر هدیه بدهید،یک نیم نگاه جدی به عطر ایفوریا زنانه بیندازید.

۵-کوکو مادمازل شانل

در زبان ترکی یک ضرب المثل هست که به فارسی یعنی شیر پیر هنوز هم یه شیره،این مثل برای عطر کوکو شانل کاملا صادقه.از سال ۲۰۰۱ تا به امروز هنوز هم کوکوشانل یکی از پرطرفدارترین عطر زنانه در جهان است.عطرساز این اسانس آقای ژاک پولژ که عطرساز اول برند شنل هست.این عطر طبع گرم،شیرین و کمی تند دارد.متاسفانه این روز ها ادکلن اصل کوکو شنل در ایران کم پیدا می شود اما اسانس های اصل که در حجم های دلخواه می توانید تهیه کنید در بازار به وفور موجود است.

نت آغازین

ترکیب اسانس های ترنج،شکوفه پرتقال و پرتقال ماندارین نت آغازین عطر کوکو از برند شنل را تشکیل می دهد.این نت طبعی شیرین دارد ولی ماندگاری کمی دارد و خیلی زود جای خود را به نت میانی می دهد.

نت میانی

گل رز،میموسا،یلانگ یلانگ و گل یاس اعضا نت میانی اند که طبع شیرین نت اولیه را حفظ می کنند اما کمی تندی هم به عطر می بخشند.

نت پایانی

نت پایانی این عطر بسیار پیچیده است و این هنر ویژه عطرساز را نشان می دهد.لوبیا تونکا،نعناع هندی،اپوپوناکس،وانیل،خس خس،مشک تشکیل دهندگان نت پایه(پایانی)کوکو شانل اند.

ماندگاری عطر

در میان عطر های زنانه،این عطر ماندگاری بسیار بالایی دارد بطوری که در نظرسنجی سایت فرگرانتیکا عطرفروشان و علاقه مندان به عطر گفته اند که این محصول خوش ساخت ماندگاری بسیار زیادی دارد.

عطر کوکو مادمازل شنل را را در فصول سرد استفاده کنید تا طبع گرم آن احساس دلگرمی به شما بدهد.

۴-لاوی است بل لانکوم

باز هم عطر زنانه ای از لانکوم.بطور کلی عطر های زنانه برند لانکوم قوی تر از عطر های مردانه اش است اما لاوی است بل در میان عطر های زنانه این برند واقعا شاهکار است.با طبع شیرین و گرم و همچنین بویی خاص توانسته است از سال ۲۰۱۲ تا کنون هر ساله بین ۱۰ عطر برتر زنانه سال قرار بگیرد.اولیور پولژ،دومینیک روپیون و آنه فیلیپو عطر سازان این محصول هستند.

نت آغازین

اعضا این نت کلا میوه ای هستند که شامل گلابی و انگور سیاه می باشد.این نت بویی شیرین دارد اما گرمی خاصی را در این نت مشاهده نخواهید کرد.

نت میانی

برعکس نت اولیه در این نت فقط از روایح گلی استفاده شده است.گل یاسمن،زنبق و شکوفه پرتقال اعضا نت میانی اند.

نت پایه

گیاه پاتچولی،دانه تونکا،وانیل و پرالین نت پایه لاوی است بل لانکوم را می سازند که علاوه بر اینکه بویی گرم و لذت بخش به این اسانس می دهند،موجب ماندگاری خوب این عطر هم می شوند.البته این ماندگاری آن قدری نیست که بتواند با رقیب قبلی خود یعنی کوکو مادمازل رقابت کند.

بطور کلی بوی خاص این عطر است که این همه طرفدار به خود جذب کرده است،البته نباید از تاثیر تبلیغات زیاد برند لانکوم برروی این عطر هم چشم پوشی کرد.این اسانس را در فصل زمستان استفاده کنید.

برای تهیه ادکلن لاوی است بل لانکوم برروی نام عطر کلیک کنید.

همچنین شما می توانید برای تهیه اسانس اصل فرانسوی لاوی است بل لانکوم برروی عبارت رنگی کلیک کنید.

۳-سیگنورینا سالواتور

شرکت سالواتوره فراگامو با این محصول بسیاری از منتقدین دنیا عطر را شگفت زده کرد.در سال ۲۰۱۱ که سال باشکوهی برای عطر های زنانه بود این عطر به علاقه مندان عطر معرفی شد.عطر سازان این اسانس صوفی لابه و ژولیت کاراگیوزوگلاو هستند.

این عطر زنانه با طبع شیرین و خنک و رایحه ای اغلب میوه ای مورد پسند بانوان خوش پوش و مخصوصا بانوانی که سمت خاصی در شرکت بزرگی دارند،هست.

نت اولیه

فلفل صورتی و انگور فرنگی قرمز تشکیل دهندگان نت اولیه این اسانس هستند.شاید فکر کنید که با بودن فلفل در این نت،این رایحه طبعی تلخ داشته باشد اما باید بگویم که شما در این عطر تلخی نخواهید دید.

نت میانی

پس از حدود دو ساعت از اسپری عطر،نت میانی نمایان می شود که مرکب از گل یاسمن،رز و گل صد تومانی است.این نت تاثیر چندانی بر ماندگاری عطر ندارد ولی در نشان دادن طبع عطر بسیار مهم است.

نت پایه

نت پایه سیگنورینا از پاناکوتا،نعناع هندی و مشک درست شده است و مثل همیشه بودن مشک در این نت بر ماندگاری عطر موثر است.
سیگنورینا سالواتوره فراگامو جزو عطرهای با ماندگاری بی رقیب نیست اما بوی دل انگیز آن به گونه ای است که فقط باید تجربه کنید تا بدانید چه پدیده ای است.

برای تهیه عطر  سیگنورینا سالواتوره برروی نام عطر کلیک کنید.

برای تهیه ادکلن سیگنورینا سالواتوره کلیک کنید.

۲-جادور

بی ادبی است که ما حرف از ۱۰ عطر زنانه برتر بزنیم اما از برند دیور عطر معرفی نکنیم.جادور دیور در سال ۱۹۹۹توسط برند معروف کریستین دیور معرفی شد.هر چند که کمپانی دیور کلا در کار فشن از جمله لباس،زیورآلات،عطر،لوازم آرایشی و…فعالیت می کند،اما به نظر من در زمینه عطر با وسواس بیشتری کار میکند.به همین علت است که همیشه محصولاتش هم در ضمینه مردانه و هم در حوزه زنانه پیشتاز هستند.

عطرساز جادور خانم کالیس بکر از عطرسازان حرفه ای شرکت جیوادان،هستند.ایشون که برای شرکت های مطرحی همچون تام فورد و نارسیس هم عطر ساختند،گفته اند که بخاطر طراحی جادور به خود می بالم.

جادور بویی معتدل و شیرین دارد اما برای استفاده در فصل بهار و پاییز مناسب تر است.دسته بویایی این اسانس گلی–میوه ای هست.

نت اولیه

هلو،خربزه،گلابی،پرتقال ماندارین،مگنولیا و ترنج نت آغازین را تشکیل می دهند که در واقع همان بویی است که در زمان تست به مشامتان می رسد.

نت میانی

گل برف،آلو،ارکیده،رز،بنفشه،فریزیا،مریم و یاس،نت پیچیده میانی را درست می کنند.این روایح بعد از نیم ساعت از استفاده عطر نمایان می شوند.

نت پایه

این نت تاثیر بسیاری بر جذب مشتریان به خود را دارد چون خیلی وقت ها برای من پیش آمده که جادور را برای کسی تست کردم و او در آن لحظه پسند نکرده است اما بعد از حدود یک ساعت برگشته و خرید کرده است.مشک،سدر،توت سیاه و وانیل تشکیل دهندگان نت پایه اند.

ما به شما پیشنهاد میکنیم که فقط ادکلن جادور را خریداری نمایید.

۱-گودگرل

و اما عطری که از هر نظر شایسته مقام اول ماست.کارولینا هررا گودگرل در سال۲۰۱۶توسط برند آمریکایی کارولینا هررا معرفی شد.عطرساز بسیار کاردرست این اسانس خانم لوییس ترنر است.

بیشتر بدانید

لوییس ترنر از پزشکی تا عطرسازی

طبع شیرین و گرم این عطر موجب نمی شود کسانی که سردپسند هستند از این شاهکار بدشان بیاید.به نقل بازاری ها که میگویند؛اگر محصولت بسیار خوبست در موردش توضیح نده و بزار خریدار به برتری اون پی ببرد،ما هم بیشتر از این در مورد گودگرل در اینجا توضیح نمیدیم چون یک ویدیو تخصصی در مورد نقد و بررسی تخصصی ادکلن گودگرل ساخته ایم که از شما دعوت میکنیم آن را تماشا کنید.

در آخر باید بگویم که نظرات و پیشنهادات خود را با عطرپیچ مطرح کنید تا علاوه بر کمک به تیم عطر پیچ،با وارد کردن ایمیل خود از تخفیفات هفتگی ما هم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *