خرید عطر دست ساز و آنچه باید بدانیم!

عطر دست ساز
امتیاز بدهید

عطر دست ساز چیه؟🤔

در دنیای مد و فشن برخی از انواع کالاها به صورت خاص و برای عده ای محدود تولید می شوند. یکی از این محصولات ویژه، عطر دست ساز است. این محصولات به صورت کاملا اختصاصی تولید می شوند و از این رو بسیار گرانقیمت هستند. در واقع این عطرها بنا بر سفارش خریداران ساخته می شوند. از این رو حجم محدودی دارند. و به دلیل قیمت بسیار بالایشان، بسیار لاکچری و خاص هستند. به هر حال برخی از افراد ترجیح می دهند حتی در انتخاب رایحه هم خاص و منحصربه فرد باشند! برخی از شرکت های معروف در کنار محصولات عمومی که برای بازار طراحی می کنند، این دسته از پرفیوم ها را هم طراحی کرده و می سازند.

و این بار به جای آنکه به بازار معرفی کنند، یکراست برای سفارش دهنده ارسال می کنند.در این مقاله قصد داریم شما را با دنیای لاکچری عطر دست ساز بیشتر آشنا سازیم. پس اگر شما هم جزو طرفداران این دسته از ادکلن ها هستید، و یا اینکه مشتاق دانستن درباره آنها می باشید، با ما تا پایان همراه شوید.

دست ساز 2 - خرید عطر دست ساز و آنچه باید بدانیم!

قصه از اینجا آغاز شد!

با یک جستجوی ساده در دل تاریخ، به اولین سفارش دهنده های عطرهای دست ساز برمی خوریم. بله درست حدس زدید! خاندان سلطنتی، ملکه ویکتوریا جزو اولین سفارش دهندگان این دسته از محصولات بودند. و همچنان خانواده سلطنتی جزو خریداران پر و پا قرص آنها محسوب می شوند.
به هر حال هر آنچه که به صورت اختصاصی و به تعداد بسیار محدودی تولید شود، قیمت بالایی خواهد داشت. این دسته از پرفیوم ها هم به دلیل آنکه به صورت بسیار محدود و می توان گفت کاملا اختصاصی و سفارشی تولید می شوند بسیار گرانقیمت هستند. از این رو تمامی طبقات اجتماعی نمی توانند از عهده پرداخت بهای آن برآیند. اما عطر دست ساز همچنان محبوب و خاص تا این روزگار باقی مانده است. می توان گفت که ادکلن دست ساز امضایی خاص است که بر دل ها می نشیند!

عطر نیش چیست؟

عطر نیش نام دیگری است برای عطر دست ساز! حال ممکن است از خود بپرسید چرا نیش؟کلمه انگلیسی “Niche” (نیش) به معنای طاقچه است. و به خط تولید محصولاتی اشاره دارد که به صورت محدود و اختصاصی تولید می شود. بیشتر از دیگر صنایع، طاقچه در صنعت عطرسازی وارد شده است. به طوریکه این روزها طاقچه یک صنعت کاملا شناخته شده در تولید عطر و ادکلن بشمار می رود. بر خلاف محصولات تولیدی خانه های مد و فشن، عطرهای دست ساز یا نیش در حجم های کم تولید می شوند. اگر در طی سالهای بسیار دور گذشته کمتر کسی به این صنعت توجه داشت، اما از اواخر قران بیستم تا به امروز، ابتدا در اروپا و آمریکا و به دنبال آن در سراسر جهان کاملا شناخته شده است.

تقریبا می توان گفت در تمامی فروشگاه های بزرگ در اروپا و آمریکا، بخشی کاملا اختصاصی برای عرضه اسانس دست ساز وجود دارد. و این نشان می دهد که رفته رفته صنعت طاقچه در میان عموم مردم هم بیشتر شناخته شده و جایگاه خود را می یابد. هرچند شاید تمامی افراد نتوانند آن را خریداری کنند.
چندین شرکت ایرانی هم در این صنعت وارد شده و عطرهای مخصوص دست ساز خود را به مشتریان خاص ارائه می دهند.
بیشترین مشتریان عطرهای نیش افراد مشهور هستند. مانند هنرپیشه ها، خوانندگان و ورزشکاران! به هر حال در این دنیای رایحه های دل انگیز، داشتن یک پرفیوم خاص و مشخص بسیار مهم است.با داشتن عطر دست ساز شما در واقع عطر امضای مخصوص به خود را خواهید داشت. درست مانند دیوید بکهام!

مزایای استفاده از پرفیوم دست ساز چیست؟

این پرفیوم ها بر پایه استفاده از مواد طبیعی ساخته می شوند. و هیچ ماده مصنوعی در رایحه آنها وجود ندارد. بیشتر سعی بر آن است که از پیچیدگی و تنوع بالا در ترکیبات بویایی در نت های مختلف اجتناب گردد. عطر دست ساز در یک کلام, ساده، طبیعی و منحصربفرد است. عطری است که عموم مردم از آن استفاده نمی کنند. بنابراین اگر شما هم از رایحه های معمول و رایج در بازار خسته شده اید و به دنبال یک اسانس خاص هستید، شاید بد نباشد سری به عطرهای نیش بزنید!

عطاری که این نوع از محصولات را می سازد، می خواهد داستانی بگوید از جنس رایحه! در واقع او روایتگر قصه تولد یک اثر هنری است!برخلاف رویه های معمول در بازاریابی و فروش برای ادکلن های معمول در بازار که توسط خانه های مد طراحی و ساخته می شود، عطر دست ساز توجهی به نظرات عمومی ندارد. او رسالت خود را به تنهایی به پایان می رساند!

کدام برندها، عطرهای دست ساز تولید می کنند؟

در سالهای اخیر و با توجه به استقبالی که از ادکلن دست ساز شده است، برخی از برندهای معروف اقدام به تولید این محصولات کرده اند. در ادامه نام برخی از معروف ترین ها را برایتان آورده ایم.

شرکت های معروف که به این صنعت وارد شده اند:

– کرید
– اندی تاور
– فردریک مال
– آمواج
– سرج لوتنس
– کوکو شنل
– دیور
– تام فورد و …

در واقع این شرکت ها در کنار محصولات عمومی و عامه پسندی که دارند، عطر دست ساز را هم به صورت اختصاصی و با خط تولید مجزایی، می سازند.

کلام پایانی

یکی از جذابیت های دنیای مد و زیبایی، خلاقیت است. هر چقدر در این دنیای رنگارنگ بیشتر وارد شوید، حضور آن را بیشتر و بیشتر حس خواهید نمود. یکی از جالب ترین این موارد تولید عطر دست ساز است. این محصولات از مواد کاملا طبیعی ساخته می شوند. تلاش می شود تا تاکید نت های رایحه بر روی اسانس های محدودی باقی بماند. و از پیچیدگی در آنها پرهیز می شود. یکی از پرطرفدارترین این رایحه ها، انواع نت های چوبی و گیاهی است. در واقع می توان اینطور برداشت کرد که پرفیوم دست ساز لاکچری و خاص است، و برای افرادی با سلیقه خاص تولید می شود. این پرفیوم به منزله امضای شخصی افراد قلمداد می شود. زیرا با رایحه های رایج در بازار تفاوت چشمگیری دارد.

قیمت های گران تری نسبت به نمونه های معمولی که توسط خانه های مد به بازار عرضه می شوند، دارند. اما به همان میزان هم طرفداران خاص خود را دارند. طرفدارانی که هر روز بر تعدادشان افزوده می شود. در حقیقت صنعت ساخت عطر دست ساز که به صنعت طاقچه در دنیای مد معروف است، یک صنعت رو به رشد تلقی می گردد.در روزگاران قدیم که خانه ها پر بودند از طاقچه ها، معمولا آن چیزی را که برایشان خاص بود و قیمتی، بر بالای طاقچه ها قرار می دادند! شاید یکی از دلایل نام گذاری این دسته از محصولات خوشبو هم همین باشد.خلاصه در یک کلام، اسانس دست ساز لوکس است و قیمتی! خاص است و کمیاب!

در این مقاله شما را با یکی از خاص ترین محصولات بازار رایحه های دوست داشتنی آشنا ساختیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت بسیار برده باشید. از اینکه تا پایان ما را همراهی فرمودید از شما بسیار سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *